Prowadzenie konta na Instagramie nie jest wcale łatwym zadaniem. Przebicie się ze swoim komunikatem przez miliony innych to duże wyzwanie, wymagające sporej dozy kreatywności i konsekwencji.
Doradzimy ci sprawdzone metody, które zwiększą twoją szansę zaistnienia na tej platformie. Oto 10 pomysłów, jak urozmaicić profil i zainteresować odbiorców.
1. Opowiadaj historie
Tak zwany storytelling czyli budowanie przekazu na opowiadaniu historii to jeden z najlepszych sposobów dotarcia do odbiorców. Bo choć treści wizualne są dla użytkowników Instagrama bardzo ważne, to w ostatnim czasie na wartości zyskały również opisy. Poszukujemy w tym medium już nie tylko pięknych zdjęć czy filmów, ale również historii – tych, które stoją za właścicielami konta (bez względu na to czy to twój prywatny czy firmowy profil). Pragniemy kontaktu, chcemy poznawać drugą stronę, poczuć z nią emocjonalny związek. Opowiadanie historii to świetny sposób na zyskanie popularności – sprawdź jak to robi Nike lub RedBull i daj się zainspirować.
2. Pokaż materiał zza kulis
Twoi fani są ciekawi tego jak pracujesz, jak powstają twoje treści czy twoje produkty. Zabierz ich w podróż na backstage i pokaż, w jaki sposób nagrywasz video czy przygotowujesz się do zdjęć, jak wygląda cykl życia produktu lub praca nad nowymi wdrożeniami. Użytkownicy naprawdę doceniają tego typu content i dzięki takim wpisom mocniej wiążą się z profilem, pogłębiając emocjonalną więź.
3. Zaproponuj #challenge
Nic tak nie łączy jak wspólne wyzwanie, które podejmujesz razem ze swoimi fanami! Zaproponuj im wspólny challenge – może to być wrzucenie zdjęcia czy wykonanie jakiejś czynności. Poproś swoich odbiorców, aby podzielili się tym jak wykonali zadanie i opublikuj to na swoim stories. Dzięki temu nie tylko pozyskasz wartościowe i ciekawe treści od użytkowników (tzw. User Generated Content), ale przy okazji poszerzysz zasięg profilu. Pamiętaj jednak, że nie może to być nudne czy banalne. Szanuj swoich użytkowników i proponuj im tylko ciekawe, inspirujące aktywności
4. Wykorzystaj IGTV
Instagram daje naprawdę wiele możliwości – jedną z nich jest IGTV czyli powiązana z platformą aplikacja wideo. Pozwala ona na publikowanie treści dłuższych niż te, na które pozwala Instagram Stories, a które ciężko zmieścić w 60 sekundach. IGTV to idealne miejsce, aby opublikować dłuższy wywiad, tutorial czy tak jak Netflix 1 godzinny film, w którym Cole Sprouse je burgera. Nie, to nie żart. I tak, film stał się viralem: prawie milion wyświetleń i 6,6 tys. komentarzy.
5. Dziel się poradami i trikami
Pamiętaj, że użytkownicy Instagrama poszukują ciekawych i wartościowych treści, które mogą wykorzystać w codziennym życiu. Właśnie dlatego świetnymi pomysłami na posty są publikacje trików czy porad. Sprawdzone w praktyce wskazówki to doskonała recepta na morze lajków.
6. Pozwól zadać fanom pytanie
Daj się poznać swoim followersom, zachęcając ich do zadawania pytań. Wykorzystaj do tego Instagram Stories. Odpowiedz na nurtujące ich kwestie, a na koniec zapisz wszystko w wyróżnionych relacjach. Dzięki temu każdy będzie mógł do nich wrócić w dowolnym momencie.
7. Zorganizuj spotkanie LIVE
Dostęp do sieci i Instagram daje ogrom możliwości, jeśli chodzi o interakcję z fanami. Zaplanuj i zorganizuj ciekawe spotkanie na żywo na Instagramie, podczas którego poprowadzisz trening czy szkolenie, opowiesz o nowym produkcie albo przedstawisz interesującego gościa. Followersi z pewnością to docenią, co więcej, pozwalając im na zadawanie pytań czy komentowanie, wzbogacisz wydarzenie o ich punkt widzenia.
8. Stwórz własny filtr
Teraz każdy może w łatwy sposób stworzyć własny filtr na Instagramie, dlaczego więc tego nie wykorzystać? Możesz zaproponować fanom kreatywne uatrakcyjnienie ich zdjęcia czy video, albo pójść jeszcze dalej i umożliwić im na przykład wirtualne przymierzenie przedmiotu, jak to zrobiła choćby firma NARS. Ważne, aby filtr był tożsamy z tobą lub twoją marką.
9. Przeprowadź quiz
Zapewnij swoim fanom odrobinę rozrywki i zaproponuj to co wszyscy lubią – szybki quiz. Uwierz, to świetny sposób na zaangażowanie odbiorców. Sprawdź ich wiedzę na temat ciebie czy twojej marki, albo nawiąż do tematu ostatnio poruszanego na twoim profilu.
10. Stwórz wyjątkowy kolaż
Wprowadzasz nowy produkt i chcesz to mocno podkreślić na swoim profilu? A może po prostu pragniesz zaznaczyć ważne wydarzenie, o którym powinni wiedzieć twoi odbiorcy? Jedna duża grafika składająca się z 9 mniejszych kafli na pewno zwróci uwagę i zrobi wrażenie. To może być też kreatywny sposób na prowadzenie całego twojego konta. Sprawdź, jak to robi na przykład BodyBoom przy komunikowaniu nowości.