Gry mobilne wychodzą z niszy i podbijają rynek gamingowy

24.10.22
Powered by

Rynek gier mobilnych wzrasta imponująco, nie tylko pod względem ilości pieniędzy, który zgarnia (Yahoo Finance ustalił globalny rynek gier mobilnych w 2021 r. na ponad 101 miliardów dolarów), ale także pod względem liczby i jakości produktów. Gry mobilne wyszły z wczesnego etapu prostych łamigłówek do lukratywnej niszy, idealnej do transmedialnych narracji (transmedia storytelling) i zdobywania szerszej publiczności. Ta zmiana w branży nie pozostała niezauważona, a wielu producentów zamierza wykorzystać swoje gry na mniejszych ekranach. Przykłady podajemy w tekście.

8 września tego roku serwis GameSpot zorganizował swój pierwszy pokaz gamingowy – Swipe. Chociaż prezentacje gier nie są niczym nowym, Swipe skoncentrował się wyłącznie na grach mobilnych. Z wydarzenia i zaprezentowanych gier powstała obszerna relacja, którą możecie obejrzeć tutaj.

Na pokaz przygotowano całą masę popularnych i znanych strzelanek z mobilnymi konwersjami: PUBG, COD Warzone, Rainbow Six i The Division to mocne hity, które mają już dostępne wersje mobilne (z oczekującymi aktualizacjami) lub są w przygotowaniu.

Niektóre studia, takie jak Devolver Digital, opracowują nową zawartość do gier mobilnych. Ich gra Tumble Time z 2023 roku to łamigłówka F2P, która eksploruje cały cyfrowy wszechświat Devolver – jeśli coś takiego jest możliwe. Pochodząc od klasycznego, szanowanego niezależnego wydawcy, ciekawym będzie, jak poradzą sobie z darmowym modelem gier VS wydawcą wyłącznie na urządzenia mobilne.

Niektóre firmy gamingowe, jak np. Nintendo, istnieją już od jakiegoś czasu w grach mobilnych, a firmy takie jak Pokemon Go i Animal Crossing Pocket Camp wciąż są na tym rynku silne. Inni producenci gier dopiero zaczynają opracowywać swoje plany dotyczące gier mobilnych i dołączają do mobilnego krajobrazu. Jednym z nich jest Ubisoft, z trzema nowymi projektami przeznaczonymi wyłącznie dla urządzeń mobilnych, zaplanowane do publikacji we współpracy z Netflix, z którym Ubisoft współpracuje od 2020 r. Netflix chce wzmocnić swój raczkujący dział gier, a Ubisoft chce z kolei wejść na rynek transmedialny. Te trzy gry mobilne będą dostępne dla subskrybentów Netflix bez reklam i mikropłatności.

Gry Ubisoft w kolaboracji z Netflix to:

  • Nienazwana kontynuacja Valiant Hearts (łamigłówka z I wojny światowej).
  • Nienazwana kontynuacja Mighty Quest — Mighty Quest to podobna do Rogue gra typu hack-and-slash.
  • Oryginalny tytuł Assassin’s Creed, obecnie pod tytułem Codename Jade.

[Warto zauważyć, że ta gra nie będzie podobna do mobilnej gry AC, Rebellion. Jade będzie grą AC z otwartym światem z siedzibą w Chinach w 215 p.n.e., w której gracze podobno po raz pierwszy w historii gry będą mogli stworzyć własnego Assassin]

Oto oficjalny trailer:

Więcej z tej kategorii