Działasz w social mediach? Wystartuj na TikToku!
TikTok to ostatnimi czasy niekwestionowany lider wśród platform społecznościowych. W 2020 roku był najczęściej pobieraną aplikacją mobilną na świecie, wyprzedzając tym samym Facebooka i Instagrama. Zgodnie z danymi Sensor Tower, w drugim kwartale br. zainstalowało go 205 milionów użytkowników, co spowodowało, że z aplikacji korzysta już ponad 3 mld osób na całym świecie. Co sprawia, że TikTok rośnie w tak ogromnym tempie i zyskuje coraz większą popularność?
Fenomen TikToka
Założeniem aplikacji jest tworzenie krótkich, viralowych filmików, które bawią, inspirują, a coraz częściej również edukują czy zwracają uwagę na społecznie ważne problemy. Początkowo popularnością cieszyła się głównie wśród młodzieży, jednak obecnie z platformy zaczynają sukcesywnie korzystać coraz starsze osoby. Przyjemny i łatwy
w obsłudze interfejs sprawia, że szybko dajemy się wciągnąć w wir aplikacji, spędzając przed ekranem telefonu długie godziny.
Nie dziwi więc, że TikTok bije rekordy popularności, a ich siłę doceniają największe marki czy influencerzy. Tak jak kiedyś marketingowym must have było posiadanie konta na Facebooku, tak teraz tę domenę przejmuje właśnie TikTok. Jeśli więc działasz w social mediach i jeszcze nie posiadasz swojego konta czy konta swojej marki na tej platformie, koniecznie to zrób. Zastanawiasz się jak zacząć? Spokojnie, przygotowaliśmy kilka przydatnych tipów, które wspomogą rozpoczęcie działań.
Jak zacząć? Zastanów się, co cię wyróżnia!
Przygotowanie jest kluczem do sukcesu – w tym przypadku mówimy o dobrym przygotowaniu profilu i treści.
- Na początek dokładnie opisz swój profil – atrakcyjny, krótki opis i ciekawe, przyciągające uwagę zdjęcie już na wstępie powie ludziom kim jesteś.
- Nie masz pomysłu na content? Zastanów się, co wyróżnia ciebie lub twoją markę wśród konkurencji. Im bardziej kreatywne treści dostarczysz oglądającym, tym większa szansa na szybkie zdobycie popularności.
- Kochasz gotować, śpiewać, tańczyć, a może malujesz lub odnawiasz stare rzeczy? Każdy koncept jest dobry! Wybierz swój pomysł i konsekwentnie trzymaj się założonej koncepcji, a z pewnością uda ci się stworzyć zaangażowaną społeczność. Powiedzenie „sky is the limit” w tym przypadku naprawdę ma zastosowanie!
Twórz angażujące, krótkie treści
Pamiętaj, że TikTok różni się od platform, które pewnie doskonale znasz, takich jak Facebook czy Instagram. To, co sprawdzi się na pozostałych kanałach, niekoniecznie zaangażuje użytkowników tutaj. Wybierz jeden kluczowy przekaz i zastanów się, w jaki kreatywny sposób możesz przekazać go swoim followersom oraz tym, którzy jeszcze cię nie obserwują.
Treści powinny być krótkie i zwięzłe – maksymalnie 60 sekundowe. Możesz również zainspirować się innymi i stworzyć swoją odpowiedź na ich filmiki. Na starcie nie bój się publikować prostych i autentycznych video. Ważne, aby zachować systematyczność, na skomplikowane produkcje przyjdzie czas.
Śledź aktualne trendy
Na TikToku zawsze króluje jakiś trend, do którego nawiązują użytkownicy. Wykorzystaj to i nadaj mu własny styl, którym zachwycisz obserwatorów. Uczestnictwo w popularnych wyzwaniach z wykorzystaniem muzyki czy efektów pomoże ci dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Dlatego tak ważne jest, aby być na czasie z tym, co się dzieje na platformie. Pamiętaj więc o systematycznym śledzeniu strony „dla Ciebie”, czyli głównej strony po otwarciu aplikacji.
Dodawaj teksty na filmikach
Dlaczego tak ważne jest to, aby na twoich filmikach znalazły się napisy? Pomoże to zachować przejrzystość przekazu (i wbrew pozorom ułatwi wielu osobom oglądanie), a także sprawi, że twoje treści będą bardziej profesjonalne. Teksty możesz dodać zarówno bezpośrednio w aplikacji, jak i w programach zewnętrznych. Nakładane napisy powinny być czytelne i niezbyt długie, żeby każdy mógł łatwo i szybko się z nimi zapoznać.
Nie zapominaj o hashtagach
Podobnie jak na Instagramie, hashtagi odgrywają ogromną rolę na TikToku. Wykorzystywanie tych najbardziej popularnych, ale też nawiązujących do treści twoich video pozwala dotrzeć do dużej liczby odbiorców. Dodatkowo ich wykorzystanie uczy algorytm platformy czego dotyczą twoje filmy, dzięki czemu ten sugeruje je odpowiednim użytkownikom, którzy mogą być nimi zainteresowani. Mówi się, że optymalna ilość hashtagów w opisie waha się pomiędzy 3-6.
Bądź autentyczny, bądź sobą!
Na TikToku nie chodzi o perfekcję! Daj się ponieść kreatywności i pamiętaj, że wcale nie potrzebujesz drogiego sprzętu, aby rozpocząć swoją przygodę z tą aplikacją. To treści są najważniejsze, a jakość z czasem dopracujesz. Nie bój się eksperymentować i nie załamuj się, jeśli coś okaże się nie trafione – dzięki metodzie prób i błędów dowiesz się, co działa i podoba się twoim obserwatorom, a co nie. Najważniejsze, aby pozostać autentycznym, bo dzięki temu zaskarbisz sobie serca widzów.